Har ni ändrat storlek på paket?

Hej!
Senaste tiden upplever jag att era paket med kycklingfile samt kycklinglårfile blivit mindre (Mindre innehåll). Med hungriga tonåringar hemma önskar jag större paket som ni historiskt haft. Nu är dom sällan större än 900g (ofta mindre) och tidigare hittade jag ofta på 1,1-1,2 kg vilket är mer önskvärt... förstår inflationsbiten etc men saknar större paketen om man nu kan påverka....
Johan

Kommentarer

  • Hej Johan!
    Tack för din input. Förpackningarna ska enligt vår egen spedcifikation vara 900 g och ibland överstiger det detta vid invägningen (som sker digitalt). Vikten är inte ändrad sedan produkten kom ut på marknaden. Målvikten har alltid varit 900 g. Däremot har priset ändrats i takt med att andra prisökningar sker på marknaden.

    Prissättningen på produkten oavsett vikten på innehåll, är att man betalar exakt för vad som är i förpackningen. Jag förstår dock att det för dig skulle vara bra med lite större förpackningar av färsk kyckling. Det kan vi tyvärr inte erbjuda i dagsläget. Jag vet inte var du bor men ett tips är att om du bor i Stockholmsområdet så erbjuder vi större förpackningar på Costco.

    Vi har fryst mörad kyckling i 2-kilosförpackningar. Dock ska man vara medveten om att den är mörad med 13% saltlake och innehåller 87% kyckling.
    Jag hoppas du hittar ngt som passar dig.
    vänligen
    Anna