Varför är kycklingarna så små?

hej, varför är kycklingarna så små numera när man köper hel färsk kyckling?
Ibland väger de inte ens ett kilo.
Förr kunde de väga nästa 1,2–,3 kg. Mvh Jan

Kommentarer

  • Hej!
    Tack för din fråga. Kycklingarna varierar i storlek då de växer olika. En del är glupskare än andra och ser till att de äter mer. De tar för sig. Tyvärr kan kycklingar i en flock vara olika stora och det händer att det finns riktigt små kycklingar när vi får in dem till slakt. Vi önskar själva att det skulle vara samma storlek på dem då detta skulle underlätta i både slakt och efterföljande styckning.
    Jag hoppas det var svar på din fråga.
    vänligen, Anna
    Anna