Stora MAX kartonger

Hej!
Varför i hela världen är kartongen till Max kycklingburgare i princip dubbelt så stor som innehållet? Känns fullkomligt omöjligt att köpa produkten med tanke på all helt onödig transportvolym. Så onödigt av er. Skulle gärna köpa om ni ändrade detta.
Hälsningar, Erik

Kommentarer

  • Hej Erik!
    Bra och klok fråga. Jag har nu kollat med vår brandmanager för produkten. Hon svarade att anledningen till storleken beror på hur MAX burgarna ska packas automatiskt i vår produktionsanläggning för att hamna rätt i kartongen. Eftersom produkterna från MAX har olika storlek behöver det vara en kartong som kan hantera samtliga produkter.

    Hör av dig igen om du har något mer du funderar på.
    Anna