Varför finns det socker och salt i kycklingen?

Hej!
Det är ju inte så himla bra att få i sig extra socker och salt och jag ser i näringsinnehållet på den färska kycklingen utan kryddning att det finns lite salt och socker i. Varför då?

Kommentarer

  • Hej Karin!
    Bra fråga. Alla sockerarter och lite salt är helt naturliga i naturell kyckling, inget som vi tillsätter. Anledningen att vi skriver ut dessa är att det är en obligatorisk märkning för alla produkter.
    Ha en fin dag!
    Anna på Kronfågel
    Anna