Ska det vara små hål på påsen till min frysta kyckling?

Hej!
När jag kom hem med min frysta kyckling i påse så såg jag att det var som små hål vid kanten. Ska det vara så? Jag vill ju inte riskera att det kommit in bakterier i påsen.

Kommentarer

  • Hej Felicia!
    Tack för frågan. Det finns små hål intill kanten och vi gör dessa hål för att påsarna ska kunna släppa ut luft och vara lättare att packa. Om vi inte gjorde hålen så skulle förpackningarna bli som ballonger och risken finnas att de går sönder i svetsen då man lägger ett stort antal på varandra i frysdisken i butikerna.

    Här ser du t ex på hur det kan se ut:

    Hoppas kycklingen smakade bra. 😀😀

    Anna