Är korrekt avblodning åtgärdad?

Hej! När det gäller problemet att inte alla kycklingar avblodas innan slakt, undrar jag om detta är åtgärdat och fungerar på rätt sätt?
Vad händer med icke avblodade kycklingar? Åker dom ut till butikerna så att vi riskerar köpa dom?
Viktigt för mig att få ett svar på detta om jag ska känna att jag kan fortsätta äta era produkter.

Kommentarer

  • Hej!
    Tack för din fråga. Alla kycklingarn ska avblodas innan vi börjar tillverka olika produkter. Är de inte korrekt avblodade ska den kycklingen eller styckningsdetaljen sorteras bort. Har du fått en produkt med blod ber vi dig att höra av dig till vår konsumentkontakt så får de hjälpa dig vidare.

    Hoppas det var svar på din fråga.
    vänligen,
    Anna
  • Hej! De flesta frysta kyckling ben, vinga eller lar som jag köpte det senaste 12 manader hade blod i den. När de kokar eller stekas kommer blod ut fran blodkärlen och saboterar min middag. Nuförtiden fick jag skära upp köttet för att komma at blodkärl/vener och klamma ut blodet därifrån. Jättejobbigt och gör att man hellre vill köpa annat. Önskar att ni gjorde det som ni ska.
    Sara
  • Hej Sara!
    Tråkigt att höra. Det är inte alltid vi sett att det inte är som det ska så att få in reklamationer med uppgifter som streckkod och datum underlättar alltid för oss för att jobba med vår kvalitet.

    vänligen,
    Anna