Beskriv era slaktrutiner?

För andra gången i rad har jag idag
fått äta kycklingklubba där det finns frakturer på benet. Förra gången var frakturen på underbenet. Idag leden mellan över och underben.
Jag gissar att frakturerna kan uppstå vid lastning eller i hanteringen på slakteriet.
Ni måste se över hur djuren hanteras. Det är oacceptabelt att beskrivna skador dyker upp så här ofta.
Jag har tyvärr kastat ytteremballaget men det
är Kronfågels produkt. Frp köpt i onsdags 23e mars på Ica Nälden.
Önskar att ni överväger rutinförändringar. Jag vill inte ha någon kompensation…
Mvh
Pelle

Kommentarer

  • Hej Pelle!
    Tack för din fråga/inlägg. Det var tråkigt att höra att du fått avbrutna ben. Kvalitetsavdelningen säger att benen ibland går av i samband med slaktprocessen. Det kan hända när det är tunga djur som är lite stora alt att ett ben har lossnat från en krok och att djuret hänger snett. Normalt ska vi se detta och sortera bort men här har vi uppenbarligen missat.

    Om du hör av dig till vår konsumentkontakt ersätter vi dig då vi är tacksamma för att våra konsumenter hör av sig. Fint om du isf kan fylla i uppgifterna som går direkt till vår konsumentkontakt under den här länken. Ta med de uppgifter du har dvs produkt och dina kontaktuppgifter.

    med vänliga hälsningar

    Anna