Hur mkt salt innehåller kycklingen?

Varför innehåller er kycklingfärs 0,3 salt men hel kyckling bara 0,2?
Carina Holmström

Kommentarer

  • Hej!
    Kycklingen innehåller helt naturligt lite salt. Siffran här är enligt den återkoppling på analys som vi fått tillbaka när vi skickar in kyckling. Vi skickar kyckling på analys regelbundet och uppdaterar våra resultat på vår hemsida efter det så siffran är inte heller statisk utan kan ändras om näringsanalysen visar ngt annat.
    Jag hoppas det är svar på din fråga.
    Anna