Kan kycklinglever vara rosa?

Kan kycklinlever vara rosa tänker på campylobacter

Kommentarer

  • Hej Eva!
    Klok fråga. Sålänge kycklingen håller 70 grader så dör alla bakterier, inklusive campylobakter. Så jag rekommenderar dig att använda en ugnstermometer för att få bästa resultat. Så att det inte blir överstekt men inte heller håller för låg temperatur. Sätt termometern på tjockaste stället för att vara säker.
    F ö har vi väldigt lite campylobakter på svensk kyckling men man måste alltid vara försiktig i köket.
    vänligen,
    Anna