Mjuknar kycklinglever mousse?

Jag tänker laga ert recept på kycklinglevermousse. Det står att den ska sätta sig och stelna i kylen. Min fråga är om den mjuknar ute i värmen sen? Eller håller den sig ”fast”? Ska göra snittar och vill ju inte att moussen rinner av.
Med vänlig hälsning, Fredrika

Kommentarer

  • Hej Fredrika!
    Tack för din kloka fråga. Vad kul att du vill göra kycklinglevermousse. Det är riktigt gott och trevligt att servera.

    Det är smör i kycklinglevermoussen som blir stelt i kylen och mjukare i rumstemperatur, precis som smör blir. Men moussen rinner inte av. Antagligen får du bäst smak på moussen om den inte är kylskåpskall utan lite mera tempererad när den ska serveras.
    Hoppas det var svar på din fråga.
    med vänliga hälsningar

    PS Det finns flera fina recept med kycklinglever mousse eller pastej. Här är ett av dem.  DS
    Anna