Kan ni hjälpa mig med receptet med onepot kycklingkebab?

Det står i receptet, tillsätt det färdiga riset. Jag utgår då ifrån att den mängd ris som står i ingredienserlistan är färdig kokt ris. Men sen står det, koka i 12 min eller tills när riset är klart?
Ska riset vara okokt eller kokt innan det slängs ner i grytan?
Sophie Ljungström

Kommentarer

  • Hej Sophie!
    Tack för din kloka fråga. Jag har mailat till vår kock. Dock tror jag att det ska stå tillsätt det okokta riset - det är mest logiskt när jag kikar på receptet.
    Ber att få återkomma.
    vänligen,
    Anna
  • Hej Sophie!
    Det var som jag trodde, okokt ris. Det är ändrat i receptet. https://www.kronfagel.se/recipe/one-pot-rice-med-kycklingkebab/

    vänligen,
    Anna
  • Hej,
    Okej, då vet jag. Det var därför den blev så konstig igår.
    Sophie Ljungström
  • Hej,
    Receptet är inte ändrat. Det står fortfarande tillsätt färdigt ris
    Sophie Ljungström
  • Hej Sophie!
    Receptet var ändrat redan när jag skrev. Men tråkigt att du inte ser det. Jag har skrivit in i beskrivningen ordet "okokt". Kanske du kan refresha din sida så ser du uppdateringen.
    häls
    Anna