Vad menas med bleck i ert recept?

Vad är det här för ett recept - https://www.kronfagel.se/recipe/kycklinggratang-mango-chutney/??? Vad menas med ”bläck” resp ”bleck”? Innan ingredienslistan står det att receptet är för 10 pers medan det i beskrivningen pratas om 25 portioner. Vilket är det riktiga?

Kommentarer

  • Hej Per W!
    Tack för din befogade fråga. Detta är ett recept för våra kunder inom FoodService dvs de som jobbar i storkök och restaurang. Ett bleck är en slags långpanna som man använder i restaurangkök. Och ibland, använder även TV-kockar och andra ordet. Kanske inte jättevanligt.
    Receptet är för 10 personer och man kan räkna 2,5 gång så räcker det till ett bleck.

    Hoppas det är svar på din fråga. 😀

    vänligen,
    Anna