Har ni recept på buffékyckling?

Hej
Ni har haft ett recept på kycklingfile (kallades buffè kyckling). Nu hittar jag inte det receptet. Kan man få tag på det receptet? Jag skall laga nu på lördag på ett kalas

Kommentarer

  • Hej Parveen!
    Roligt att du gillar våra gamla recept. Jag har kikat i vår gamla databas. Skulle det möjligtvis kunna vara det här receptet? 😋😀

    Festlig buffékyckling
    10-12 portioner

    Ingredienser
    8 st Kronfågel kycklingfiléer
    Salt och peppar

    Marinad
    3 msk olja
    1 tsk honung
    Fint rivet skal (utan det vita) från 1 citron
    Saft av 1/2 citron
    2 msk hackad timjan
    Några rädisor
    Några svarta oliver
    2-3 tsk chili/limekrydda (Santa Maria)

    Tillagning
    Bryn kycklingfiléerna runt om och krydda väl med salt, peppar och paprikapulver. Låt dem eftersteka i 150° C, i ugn tills en kärntemperatur på ca 70° C. Vira in dem i folie och låt ligga i ca 10 min.

    Blanda samman marinaden, (smaka av med en aning salt och nymald svartpeppar). Skiva filéerna och häll marinaden över de ännu lite ljumma filéerna. Vid servering strös hackad timjan, rädiskvartar och oliver över

    Smaklig måltid !

    med vänliga hälsningar
    Anna
  • Detta recept är ett av mina favoriter. Jag minns det dock att man stekte dem även i paprikapulver?
  • Hej Marina!
    Tack för input. Kanske är det så. Detta recept ovan är hämtat från vår gamla databas och jag hittar inget med just paprikapulver i det här receptet. Du får testa dig fram och tillsätta det helt enkelt.
    Trevlig helg!
    Anna