Recept på sås av Stinas kyckling

Förr fanns det ett recept på hur man gjorde sås på skyn som blir av kycklingen. Såsen blev så otroligt god, men jag kommer tyvärr inte exakt ihåg hur man gjorde den.

Ewa

Kommentarer

  • Hej Ewa!
    Tack för din fråga. Stinas kyckling har ju fått litemodifierad smaksättning sedan 4-5 år tillbaka och jag misstänker att man in samband med det kan ha tagit bort receptet och har publicerat nya som passar till den här smaksättningen. Det blir ju inte samma smak. Men om jag får tipsa så kan man hälla av skyn och värma den i kastrull med lite creme fraiche eller smetana för att få en god sås.
    Eventuellt kan man addera lite tomatpuré. När man använder tomatpuré i sås kan man lägga den först i kastrullen, fräsa på den lite med smör, (ta ngn matsked)  sen hälla över skyn och till sist klicka ner ett par matskedar av creme fraiche, smetana eller grädde. Att man tar det man har i kylen helt enkelt.
    vänligen,
    Anna
  • Tack för svar. Jag har aldrig använt creme fraiche i den här såsen, men jag ska testa det :-)
    Ewa
  • Vad kul!! Hoppas du kommer att gilla det. :-)
    Anna