varför är det konstiga mått i era recept?

Varför har ni så konstiga mått på recept, det brukar vara kryddmått tesked eller dl i normala recept och inte mg peppar som ni har. Alla har inte en våg som väger så exakt på så små enheter.

Kommentarer

  • Hej Peter!
    Tack för input. Kan du maila mig om vilket recept du menar - jag lägger upp många recept och har inte sett detta förut och vi ska inte ha, vad jag vet, sådana mått som är svåra att göra.
    vänligen, Anna
    Anna
  • Hej Peter!
    Aha, då förstår jag. Det är ett recept för 10 personer och avsett för storkök och inte privatperson där våra recept är för 4 personer. Därav att det är en ingredienslista för hur man arbetar i ett sådant kök då man behöver jobba med att väga ingredienserna när man t ex ska ha mat för många. Alltså inget fel i det receptet men det är framtaget för en annan målgrupp.

    vänligen,

    Anna