Hur gör jag för att steka mina strimlade kycklingfilébitar?

Hej
När man läser era recept där man ska steka t.ex. strimlad kycklingfilé i ett par minuter så går det ju inte! De strimlade bitarna kokar ju först i vätskan för att sedan kunna stekas. Frågan är: hur ska jag göra för att kunna steka dessa bitar utan att koka dom först?
Anna-Karin

Kommentarer

  • Hej Anna-Karin!
    Tack för din fråga. Jag ser att vi missat att besvara den och jag ber så mkt om ursäkt för det.
    För att steka kyckling och kött så får man bästa resultat om man väljer en stor stekpanna / stor stekyta som är riktigt het. Och att man steker lite kyckling åt gången så att stekytan inte kyls ner för mkt. Om stekytan blir för kall är det stor risk för att kycklingen blir kokt istället för stekt dvs den släpper vätska och får ingen stekyta.

    Lycka till i köket!
    vänligen,
    Anna