Hur mycket protein innehåller er kycklingkebab?

Om jag väger upp 300g fryst kycklingkebab, så ska det innehålla 51g protein. Stekar jag detta, så kommer det att tappa i vikt. Så vi säger att det väger 200g när den är färdigstekt. Innehåller kycklingen fortfarande 51g protein? Eller ska man tänka 2x17=34g protein?
Elin

Kommentarer

  • Hej Elin!
    Tack för din fråga. Kycklingen innehåller samma mängd protein även om den tappar vätska.
    vänligen,
    Anna