Vad innehåller ert papper i förpackningen?

Hej! Jag frös in en hel förpackning kycklingfilé och la den frysta filen sen i ugnen för tillagning. Märkte efter tillagning att ”pappret” som kycklingfiléerna låg på i förpackningen hade följt med vid tillagning. Vad innehåller ”pappret”? Ska maten slängas? Tack för svar!

Kommentarer

  • Hej Marta!
    Tack för frågan. Det kan ta ett litet tag att få reda på detta från leverantören av absorbern...i vanliga fall (när jag frågat tidigare om absorbers till andra liknande förpackningar), brukar det innehålla cellulosa och superabsorberande polymer. Vid tidigare förfrågan har vi inte fått någon indikation på att detta skulle vara farligt. Men om du känner oro bör du inte äta detta.
    vänliga hälsningar
    Anna