Nyhet om skållade kycklingar - stämmer detta?

Stämmer nyheten om att ni skållar levande kycklingar? Jag är redan djupt besviken på hur svenska företag behandlar sina djur. Jag har slutat äta kyckling för länge sedan p.g.a. djurhållningen och tillvägagångssättet vid slakt. Men detta tar priset. Förstår inte människor som klarar att vara så grymma mot djur. Må de få samma behandling tillbaka.

Anne-Charlotte

Kommentarer

  • Hej Anne-Charlotte!
    Tack för att du hör av dig. Vi är verkligen ledsna över det som hänt. Vi har överlag en väl fungerande slaktprocess även om det – som i det här fallet - ibland tyvärr förekommer avvikelser.

    När vi upptäckte problemet, i en av våra interna kontroller, förstärkte vi direkt den manuella bevakningen med extra kontrollpersonal efter stickmaskinen för att fånga upp eventuella felstick.
    - Vi har bland annat köpt ny maskinutrustning som vi nu kalibrerar för att lösa problemet.
    - Vi håller just nu på att installera ännu en teknisk lösning efter kontrollen av den första maskinen, för att nå vår nollvision.
    Överlag har vi en fungerande slaktprocess även om det - som i det här fallet - ibland förekommer avvikelser.
    Vi arbetar för att lösa problemet så fort som möjligt.

    Och tveka inte att höra av dig igen om du har fler saker du funderar över.
    Med vänliga hälsningar
    Anna