Nya påsar - har ni ändrat innehållet också?

Hej!
När jag var ICA häromdagen såg jag att de här nya förpackningarna i frysen. Genomskinliga och de ser inte alls ut som innan - men det stod Kronfågel på.

Så jag undrar om ni ändrat något annat också? Jag är superallergisk och behöver få veta om ni också ändrat innehållet?

Kommentarer

  • Hej Danne!
    Tack för din fråga. Jag förstår din oro - men den är obefogad. Det är precis samma innehåll som i de gamla förpackningarna. Vi håller på att rulla ut så att alla förpackningar i det frysta sortimentet ska bytas men det tar lite tid.

    Design har vi ändrat för att de skulle få ett mer modern uppdaterat utseende. Samtigit har vi passat på att för att göra förpackningarna mer hållbara och bättre för miljön. De blir det i o m att man använder mindre med färg.

    Hoppas du inte tvekar att köpa Kronfågels kyckling nästa gång du ser den i frystdisken.
    Allt gott!
    Anna