Hur räknar jag näringsvärde fryst kyckling?

Hej.
När jag ska räkna ut kcal/protein och fett på frysta kycklingfiléer så blir jag fundersam.
Näringsvärdet per 100g, gäller det fryst vara eller tinad vara? Rent logiskt så bör det vara den frysta produkten som ska vägas, annars betalar jag för vätska som hälls ut efter upptining.

Mvh,
Ludwig

Kommentarer

  • Hej Ludwig!
    Tack för din fråga. Du har helt rätt att näringsberäkningen är på den frysta varan.
    med vänliga hälsningar

    Anna