näringsinnehåll tinad vara

jag har förstått att det angivna näringsvärdet av produkter gäller exklusive ben men inklusive skinn, stämmer detta? vid beräkning, gäller det angivna värdet fryst eller tinad vara? en förpackning kycklingfilé väger ju ca 1000 i fryst format men ca 850-900 när den tinat. på vilken vikt gäller näringsinnehållet? tack på förhand!

Kommentarer

  • Hej Nina!
    Tack för dina frågor.

    Det är bara de ätbara delarna som är med i näringsberäkningen. Ben räknas bort! Näringsvärdet beräknas alltid på den produkten som säljs. Är det en produkt med saltlake i så är saltlaken med i beräkningarna, är det en stekt produkt så är det den färdigstekta produktens näringsvärde som står på förpackningen.

    Jag hoppas det var svar på dina frågor.
    Anna