Vem gillar mörad kyckling?

Vem efterfrågar den ”mörade” kycklingen? Jag har köpt den av misstag ett par gånger och den är ju superläbbig. All struktur är borta, det är bara som nån slags massa. Dessutom försvinner ju en stor mängd av det man betalt för, kycklingen badar i vatten efter upptining. Sen försvinner ytterligare vatten vid stekning och det är svårt att få stekyta. Blä, helt enkelt. Frågan är alltså: vem har efterfrågat detta? Någon?
Linda

Kommentarer

  • Hej Linda!
    Vi är alla olika och den kycklingen är uppskattad. Många vill ha fryst kyckling hemma och tycker att den är bekväm att ha i frysen.
    Allt kött kan släppa vätska och kycklingen som är mörad kan släppa den saltlake som finns i den. Att möra är som det gammaldags sättet att rimma kött. Det är en metod som fortfarande används på t ex julskinka för att både göra köttet mer saftigt och mört.

    Men du är varmt välkommen att köpa vår kylda kyckling som är 100% kyckling ochsom jag tror du blir mera nöjd med.
    vänligen,
    Anna