Mölkproteinallergi

Jag undrar vad den skivade och stekta klara kycklingfilén är stekt med? Olja eller smör? Behöver veta då jag ammar och min dotter inte tål mjölkprotein som finns i smör
tex. Mvh Anna

Kommentarer

  • Hej Anna!
    Tack för din fråga. Är det Classic Stekt och skivad kykcling du menar som du ser under den här länken? https://www.kronfagel.se/product/classic-stekt-och-skivad-kyckling/

    Den är inte stekt i varken olja eller smör utan vid stekning ger teflonbandet som kycklingfiléerna på, färg åt ytan.

    Om du klickar på länken ovan och sedan skrollar ner på sidan så hittar du alltid innehållsföreckning på ingredienser nere till höger. Där finns även eventuella allergener angivna - om de innehåller några. Men vi jobbar med att ha så lite allergener som möjligt i våra produkter.

    Tveka inte att höra av dig igen om du har fler frågor.
    Anna