Mjölkprotein i nuggets

Hej!
jag jobbar på en förskola och barn med olika intolerans. Behöver därför veta om det finns något mjölkprotein i era kycklingnuggets från MAX.

Kommentarer

  • Hej Pirjo!
    Tack för din fråga. Nej det finns inte mjölkprotein i produkterna.

    Alla allergener är noga utskrivna med versaler på innehållsförpackningen. Du hittar den längst ner på varje produktsida på vår hemsida.
    Detta är innehållsförteckningen för MAX Kycklingnuggets.

    Här är länk så att du kan läsa mer på MAX Nuggets.
    Och om jag får tipsa dig om en riktigt god produkt så har vi Kycklingnuggets för ugn i en större förpackning, 800 g. De är urgoda. Här är länk.

    Hör av dig igen om du har fler frågor.

    Anna