Hur länge grillas Minutfilé?

hur länge grillas minutfile’?

Kommentarer

  • Hej Ann Christin!
    Tack för din fråga. Den ska antingen vara i ugn ca 10 min eller stekas i panna i ca 6 min (3 min på varje sida) Men alltid svårt att säga beroende på hur mkt glöd man har och hur varm grillen är. Jag skulle säga ngt mellan 6-10 min dvs motsvarande. Det går säkert ganska fort på grillen. 😀

    Men du är allra säkrast på att få en saftig filé genom att ta temperaturen på "tjockaste" stället där den ska vara 70 grader. Då är Minutfilén genomstekt och fortfarande saftig.
    Hoppas det är svar på din fråga.
    Anna