Min påse läckte massor med vätska!!

I hela kylskåpet har det läckt äcklig vätska från kycklingpåsen. Det var hål i den och jag blev så arg när jag fick städa hela kylskåpet. Jag vill ha ersättning!!!
Anna

Kommentarer

  • Hej Anna! Tack för din fråga.

    I den frysta kycklingen tillsätter vi saltlake, vi mörar kycklingen, då kycklingen upplevs som mera smakrik och saftig efter tillagning. Den blir inte så torr vilket den kan bli om den varit fryst. I vår frysta kyckling är det 13% saltlake.

    Om det är kyld kyckling du har köpt är det ingen saltlake tillsatt. Så varudeklarationen är som det står på förpackningen 100% kyckling. Kyckling kan släppa vätska i sig själv då den, precis som vilket kött som helst, består till största delen av vätska.

    I våra påsar svetsar vi kanten och gör hålen intill den kanten, dessa hål görs för att påsarna ska kunna släppa ut luft och vara lättare att packa. Om vi inte gjorde hålen så skulle förpackningarna bli som ballonger och risken finnas att de går sönder i svetsen då man lägger ett stort antal på varandra i kyldisken i butikerna.

    Om du önskar få förpackningar utan de små hålen rekommenderar vi kyckling ur vårt kylda sortiment. Här är länk till hela vårt sortiment. https://www.kronfagel.se/vara-produkter/. Klicka gärna vidare på varje produkt för att hitta inspirerande recept.

    Jag hoppas att städningen med kylskåpet går bra. Tveka inte att höra av dig om du har fler funderingar eller vill fortsätta skriva om denna tråd:)

    Vänligen,
    David