Min kyckling, Chicky pack vägde lite för lite...ska det vara så?

Hej! Har köpt ett paket chicky pack 4 st kycklingfiléer a ca 150 gram.
En vägde 140gr en 143 en 142 och en 135. Vad är er förklaring till att alla väger under ca 150 gr styck.
Anna

Kommentarer

  • Hej Anna!
    Tack för att du hör av dig.

    Först vill jag säga tt det är verkligen roligt att du köpt vår nya produkt som just lanserats men vad tråkigt att innehållet i förpackningen inte motsvarade dina förväntningar. Varje förpackning vägs och om vikten avviker så ska förpackningen automatiskt skjutas ned från bandet. Så detta låter inte bra.

    En fråga, vägde du kycklingen i fryst form? Det är den vikten som är angiven på förpackningen och det måste man göra. Kycklingkött kan avge vätska helt naturligt, precis som allt kött och om den släppt vätska måste man väga vätskan med filén för att få korrekt vikt.

    vänligen,
    Anna