Max chicken nuggets

Ser att ni ändrat receptet på paneringen på de omtyckta chicken nuggets. Om de nu är så omtyckta, varför ändrar ni?! Alla NPF barn skriker just nu i högan sky! ”Det smakar och känns konstigt”. Ta tillbaka det gamla receptet!

Kommentarer

  • Hej!
    Tack för att du hör av dig. Tråkigt att du och barnen inte var nöjda med våra MAX Nuggets.

    Vi på Kronfågel jobbar hela tiden med att utveckla våra produkter och hitta nya spännande smaker. Vi har därför valt att se över våra omtyckta Max Chicken Nuggets och har utvecklat ett nytt, gott recept på paneringen för att höja smakupplevelsen. Vi har nu en god tempurapanering på Max Chicken Nuggets och med den justeringen har nuggetsen fått en annan färgton. Bara att ta ut från frysen och värma på.

    För övrigt vill vi passa på att berätta att vi nyligen tagit fram flera olika produkter med kyckling, som vi tror du kanske kan ha intresse av. Bl a vill vi tipsa om andra Kronfågel nuggets som värms i ugn. Vi hoppas produkten inspirerar och gör matlagningen snabb, rolig och enkel. Här hittar du mer recept och inspiration. https://www.kronfagel.se/product/kycklingnuggets-for-ugn/

    med vänliga hälsningar

    Anna
  • Jag håller verkligen med. De går inte att äta nu.
    Har alltid köpt de för de har varit de enda nuggets jag kunnat äta. Nu fick jag slänga 2 paket för de går inte att äta. Smakar riktigt illa. Höja smakupplevelsen? Verkligen INTE.. Så besviken. VARFÖR ändra på allt som smakar bra till att det inte ska gå att äta längre?
  • Hej Sandra!
    Tråkigt att höra att du inte tycker MAX nuggets inte längre motsvarar dina förväntningar. MAX har dessa nuggets med ny typ av panering och förändring på kryddningen i sina restauranger sedan i våras och Kronfågel har valt att ha motsvarande produkt i de förpackningar som är co-brandade med MAX. Får vi tipsa dig om att prova våra andra Nuggets? De är enkla att värma i ugn och blir spröda och fina. Här är länk.
    https://www.kronfagel.se/product/kycklingnuggets-for-ugn/

    vänligen,

    Anna
  • Ser att jag inte är ensam om denna besvikelse.
    Jag hade kvar ifrån den gamla paneringen och 2st ifrån den nya. Först och främst ser dom verkligen inte apptitliga ut jämfört med erat gamla recept. Men de lär väl smaka lika tänkte jag. Men icke! Förlåt med dessa var riktigt äckliga! Blir tyvärr inte att köpa dessa något mer tills den gamla paneringen är tillbaka, för tro mig den kommer tillbaka efter detta fjasko.

  • Hej Mathias!
    Tack för feedback. Jättetråkigt att höra. Vi tar med oss infon internt.
    Som du kanske ser ovan så tipsar vi om att testa våra andra nuggets som är enkla att värma i ugn och blir spröda och fina. Här är länk.
    https://www.kronfagel.se/product/kycklingnuggets-for-ugn/

    vänligen,
    Anna
  • Tjena, om ni ska ändra receptet i framtiden, byt tillbaka till den gamla och försök inte ändra på den nya, literally unfixable vomit.
  • Jag trodde att det var fel på nuggetserna! Bleka, och utan panering. Provade att värma i ugnen som vanligt och de var väldigt salta. Om man friterar blir de kanske bättre, men för min del går paketet i soporna. Får prova andra märken igen.

  • Hej!
    Tack för att du hör av dig och tack för din åsikt o om att de var salta. Tråkigt att du inte var nöjd med din produkt.

    Ledsen att jag upprepar svarat ovan - men kommentaren är liknande som tidigare åsikter.

    Vi på Kronfågel jobbar hela tiden med att utveckla våra produkter och hitta nya spännande smaker. Vi har därför valt att se över våra omtyckta Max Chicken Nuggets och har utvecklat ett nytt, recept på paneringen för att höja smakupplevelsen. Vi har nu en tempurapanering på Max Chicken Nuggets och med den justeringen har nuggetsen fått en annan färgton. Bara att ta ut från frysen och värma på.

    För övrigt vill vi passa på att berätta att vi nyligen tagit fram flera olika produkter med kyckling, som vi tror du kanske kan ha intresse av. Bl a vill vi tipsa om andra Kronfågel nuggets som värms i ugn. Vi hoppas produkten inspirerar och gör matlagningen snabb, rolig och enkel. Här hittar du mer recept och inspiration. https://www.kronfagel.se/product/kycklingnuggets-for-ugn/

    med vänliga hälsningar

    Anna
  • Ändra sådant som redan är perfekt och smakar bra, skrattretande .
  • Hej,

    Stämmer in i klagokören. Barnen, som älskade Max chicken nuggets, vill absolut inte äta dessa.

    Tycker även det är förkastligt att ni påstår att ni "har utvecklat ett nytt, gott recept på paneringen", när det uppenbarligen bara är ett försök att göra produkten billigare att producera, samtidigt som ni behåller samma dyra pris.

    Skäms.

  • Hej Ivan!
    Tack för din kommentar. Tråkigt att barnen inte gillar våra nya nuggets som vi marknadsför och säljer tillsammans med MAX. MAX lanserade dessa nuggets med på sina restauranger redan i våras och motsvarande produkt säljs nu i de förpackningar som MAX och Kronfågel co-brandar.

    Kanske kan du tänka dig att prova våra andra nuggets. https://www.kronfagel.se/product/kycklingnuggets-for-ugn/
    vänligen,
    Anna
  • Har ätit dessa nuggets i flera år och testade dom nya...
    Blir inget mer köp då dom inte alls påminde om dom gamla.

    Om ni har en produkt som är väldigt omtyckt, varför ih*****e ändra på smaken???
  • Ja jag såg ju att de var blekare. Dränkte i ketchup men icke. Båda barnen sa ”bläää”. Så nja. Den produktutvecklingen gick sådär.
  • Hej Johanna!
    Tack för din input. Vi tar den vidare internt.
    vänligen,
    Anna