Måste man tvätta kycklingen innan tillagning?

Hej!
Nu har jag funderat rätt länte på en fråga. Måste man tvätta eller skjölja kycklingen före man ska laga till den? Är den smutsig på något sätt?
Anna

Kommentarer

  • Hej!
    Tack för din fråga. Du är nog inte den enda som funderat på det här. Korta svaret är att nej, man behöver inte tvätta någon kyckling före tillagning. Man behöver inte tvätta filéer man behöver inte tvätta hel kyckling eller annan kyckling med skinn. All kyckling är ren och fräsch när den produceras.

    Jag hoppas det var svaret på din fråga. Tveka inte annars att återkomma.
    Ha det fint!
    Anna