Mängden pasta i receptet Pasta Pollognese

Kan det verkligen stämma att 4 personer blir mätta om man bara ska tillaga 200 gram pasta i receptet Pasta Pollognese? Söker man på internet så varierar portionsstorleken för pasta en hel del, men ligger någonstans mellan 75 - 125 gram. Enligt receptet räcker det med 50 gram per person. Förklara för mig tanken bakom receptet, för jag vill absolut inte hamna i en situation där mina gäster inte blir mätta.
Torbjörn

Kommentarer

  • Hej Torbjörn!
    Tack för din fråga. Jag hör med vår kock och receptmakare.
    vänligen,
    Anna
  • Hej Torbjörn!
    Vår kock har kikat och uppdaterat till 400 g pasta i receptet. Hoppas du blir nöjd med maten.
    vänligen,
    Anna