Hur jobbar ni med provtagning för listeria?

Hej
Vad gör ni för att minimera risken för listeria och toxoplasma hos kycklingarna? Förekommer det någon provtagning för listeria på färskt kycklingkött efter att ha slaktats? Förekommer det provtagning på utrustning och produktionskedjan i fabrikerna?

Bästa hälsningar

Kommentarer

  • Hej!
    Tack för din fråga. Här kommer samma svar som konsumentkontakt har mailat till dig.
    Listeria-prover tas endast på förädlade produkter.

    vänligen,
    Anna