Saknas det salt i Lisas hemgjorda kycklingbuljong?

Ska det inte vara något salt i receptet?
Desiree Nordmark

Kommentarer

  • Hej Desiree!
    Tack för din fråga. När man kokar buljong brukar man inte ha i salt från början. När du sen använder den till soppa e dy kan du salta om det behövs, Ofta har en hemgjord buljong kraftig smak ändå och behöver inte salt- Självklart är det en smaksak men salta efteråt när buljongen är klar och du smakar av och känner om det behövs salt.
    Lycka till i köket!
    Anna
  • Tack för svaret!
    Jag tänker att hållbarheten på buljongen förlängs om den är salt.

    Hälsningar
    Desiree
    Desiree Nordmark
  • Hej!
    Det är möjligt men om du låter fett från kycklingen lägga sig som ett lock på buljongen och ställer den kallt så håller den ganska länge eftersom syre inte kommer till. Locket m fett blir lufttätt.
    Anna