Kan man köpa kycklingskinn från filéer?

gissar att efterfrågan på filéer med skinnet kvar är för låg, men i min familj önskar vi verkligen att det satt kvar även när man köper färdigstyckat. Barnen älskar att äta skinnet, och jag uppfattar att matlagningsproffs föredrar att steka kycklingbröst med skinnet kvar. Vad är egentligen skälet till att ni säljer utan skinn?

Kommentarer

  • Hej Jesper!
    Tack för din fråga. Vad kul att du gillar våra produkter.
    Vad gäller skinnet så tar vi till vara på det och säljer till industrin då det inte är alla som gillar skinnet. Men jag instämmer med dig, skinnet kan bli väldigt gott om man steker det knaprigt.

    Handstyckad kyckling med skinn
    Kronfågel har haft handstyckad Gårdskyckling bl a bröstfilé med skinn för många år sedan, en premiumkyckling. Men för att kunna erbjuda det måste det också finnas efterfrågan från konsument.

    Kyckling med skinn i sortimentet
    I vårt Ekologiska KRAM-märkta sortiment med Bosarpkyckling hittar du styckningsdetaljer med skinn, inklusive kycklingfilé.

    Tips på urbenad kycklingklubba med skinn
    Och om du och din familj vågar prova en annan styckningsdetalj så kan jag varmt rekommendera KycklingSteak - en urbenad klubba med skinn. Den är fantastisk att grilla och steka då fettet i klubban gör den mör och saftig.

    Tillagning för krispigt skinn
    När du steker kycklingsteak i panna börjar du med kall panna med skinnsidan neråt, som man gör med anka. Man "steker ur fettet" och eftersteker sedan på andra sidan i panna eller i ugn. På grillen steker man förstås också med skinnet först och sen på indirekt värme. Här kan du läsa mer omKycklingSteak.

    Förutom att vi har naturell KycklingSteak så  finns Kycklingsteak också kryddad med Tryffel eller Black Garlic i vårt BBQ sortiment.

    Allt gott!
    Anna
  • Tack vilket fint och utförligt svar. Jag brukar köpa Bosarp då och då, men inte alltid
    jesper
  • Hej Jesper!
    Vad kul att du även gillar Bosarp. Det är jättegod kyckling med mycket smak.
    Önskar dig en trevlig helg!

    Anna