Hur länge håller Kycklingleverpastej?

Hej!
Hur länge håller sig kycklingleverpastejen i kylen?
Går det att frysa?
Mvh
Malin
Malin Ekberg wåhlander

Kommentarer

  • Hej!
    Tack för din fråga. tyvärr kan jag inte svara på den eftersom vi inte har en sådan produkt i vårt sortiment. Så det är ngn annan som tillverkar den.
    vänligen,
    Anna
  • Hej igen! Jag frågar eftersom ni har ett sådant recept på er hemsida…..
    Mvh
    Malin
    Malin Ekberg wåhlander
  • Aha, då förstår jag. :-) Den håller sig säkert några dagar men jag skulle tro uppemot en vecka. Mat håller sig mycket längre än man tror.

    Men jag vill gärna ge dig ett tips. Lägg pastejen i en skål eller burk när du lagar till den. Skira smör dvs smält det och få bort bottensatsen som innehåller protein. Skeda över det skirade smöret över ytan på leverpastejen så att den täcker helt. Då blir det lufttätt i skålen eller burken och pastejen håller sig minst en vecka men säkert mer. Jag har själv gjort så med ett recept från Jamie Oliver. När jag var liten konserverade vi leverpastej (troligen av gris) i burkar med ring så jag vet att den håller sig riktigt länge.
    Lycka till i köket!
    Anna