Kan jag äta kycklingkorv som passerat utgångsdatum?

Har tagit fram ett paket kycklingkorv från frysen som passerat utgångsdatum och varit öppnad ett dygn. Kan man tillaga korven idag och äta den?

Kommentarer

  • Hej Pernilla!
    Kronfågel kan endast garantera hållbarhet enligt  datummärkningen på förpackningen samt att produkten förvarats på korrekt sätt. Men som alltid, lita på dina sinnen. Doftar den gott och ser ok ut går den troligtvis att äta.
    Anna