Berätta mer om kryddorna i Kycklingkebab, stekt & skivad?

I Kycklingkebab, stekt & skivad, 600 g, är potatisstärkelsen modifierad och i så fall hur är den modifierad? Är potatisstärkelsen det en GMO produkt?  Det finns också glukossirap i kycklingkebaben, vad är det för något, vad innehåller sirapen?

Kommentarer

  • Hej Christer!
    Tack för dina frågor. Jag får höra med min kollega som jobbar med smaksättningen på produkterna och ber att få återkomma.
    Anna
  • Hej,
    Väntar fortfarande på ert svar, när kan ni ge ert svar på mina frågor?
    Christer
    13 Mars
  • Hej Christer!
    Jag är ledsen, men jag har inte fått ngt svar.
    Däremot kan jag på en gång säga att våra produkter är GMO-fria.
    vänligen,
    Anna
  • Hej Christer!
    Tack för att du väntade på svar. Ledsen för att jag inte återkopplat till dig tidigare. Nu har jag fått info från vår kvalitetsavdelning och de skriver:

    Potatisstärkelsen är non-GMO och non-allergenic.
    Vad gäller glukossirapten:
    Glukossirap är en raffinerad och koncentrerad lösning av dextros, maltos och högre sackarider (sockertyper/ämnen), erhållen genom hydrolys av stärkelsen. I det här fallet är det potatisstärkelse och det är inte heller en GMO-produkt

    Jag hoppas det är svar på din fråga.
    vänligen,
    Anna