Måste man steka kycklingkebab innan man äter den?

Måste man steka eller ha kycklingen i ugnen innan man äter de? Eller kan man bara tina den och sen ha den i en kalla sallad? Kan man värma kycklingkebaben och sen värma den igen om man har den som matlåda dagen efter?
Carolina Karlsson

Kommentarer

  • Hej Carolina!
    Tack för din fråga. Roligt att du gillar vår kycklingkebab. Det gör jag också och använder den ofta.
    Du kan välja hur du vill göra. Det går bra att äta den som är. Smaken kommer fram lite mer om den inte är kylskåpskall utan ljummen eller värmd. Oavsett, den är värmebehandlad vilket innebär att den är genomstekt/färdiglagad.

    Du kan också värma den på nytt om du har den som matlåda. Det är precis som med vanlig kycklingsom du lagat hemma och lägger i en matlåda.
    Anna