Kycklinghjärta kalorier

Hej!

Enligt livsmedelsinfo.se så innehåller kycklinghjärtan ca 147kcal/g och när man söker runt på nätet så står det att kycklinghjärtan generellt innehåller runt 150kcal/100g eller mer vilket är ganska stor skillnad mot de 90kcal/100 gram som ni märkt upp era kycklinghjärtan med.

Så min fråga är, hur kommer det sig att era kycklinghjärtan har betydligt färre kalorier/100g eller är uppmärkta med färre kalorier jämfört med "andra" kycklinghjärtan?

Hela familjen uppskattar dessa och vi brukar steka/grilla dem och glaza med chili och lime, men frågan blir framförallt relevant när man försöker räkna kalorier.

Med vänlig hälsning
Johan

Kommentarer

  • Hej Johan!
    Tack för ditt mail. Ja, det var ju en intressant spaning. Jag får höra med min kollega på produktutvecklingen vad han säger. Jag vet ju att vi brukar skicka in våra produkter för analys just för bl a näringsinnehåll.
    Återkommer så fort jag får svar.
    vänligen,
    Anna
  • Hej Anna!
    Tack så länge. Jag ser fram emot vidare återkoppling i frågan!

    Vänligen
    Johan
  • Hej!

    Jag väntar fortfarande nyfiket och ivrigt på svar i denna fråga 😀

    Vänligen Johan
  • Hej!

    Inget svar i denna fråga?

    Vänligen
    Johan
  • Hej!
    Nej, fortfarande inget svar. Vi har skickat kycklinghjärta för analys och det tar ett par veckor att få svar. Jag ber att få återkomma när vi har svar.
    vänligen,
    Anna
  • Hej Johan!
    Tack för att du väntat tålmodigt så länge. Mina kollegor har som sagt skickat in kycklinghjärta för analys. De gör det kontinuerligt för att få näringsanalyser på näringsvärden. Nu har de fått tillbaka senaste analysen och ser att vi ligger motsvarande tidigare resultat.
    Och jag ser din fråga om skillnader och måste nog rekommendera dig att höra med dom hur de mäter och får fram sina analyser.

    vänligen,
    Anna