Kycklingfoder

Kan fiskmjöl finnas i Bosarps eko-kycklingars
foder?

Kommentarer

  • Hel Helen!
    Tack för din kloka fråga. Ja, ekologiska kycklingar får fiskmjöl i sitt startfoder. Detta då man enligt KRAV reglerna ej får använda syntetiska aminosyror. Bl.a lysin och meteonin som finns i startfodret är livsviktiga för kycklingarna och utan detta skulle kycklingarna inte överleva. Fiskmjöl är en mycket bra källa för den här typen av aminosyror. Utan aminosyrorna skulle kycklingarna inte överleva.

    Fiskmjölet är ekologiskt godkänt och kommer från FFSkagen i Danmark. Det är hållbart fiske och MSC-märkt.

    Jag hoppas detta var svar på din fråga.

    med vänliga hälsningar,
    Anna