Kycklingfärs - uppblåst förpackning

Hej! Ofta så brukar det bildas ett ”tryck” i era paket med kycklingfärs så att plasten ovanpå förpackningen står upp som en luftkudde trots vakuum. Hur kommer det sig och påverkar det färsens ätbarhet?
Olle

Kommentarer

  • Hej Olle!
    Tack för att du hör av dig. Det var ju tråkigt att höra och vi beklagar att innehållet i förpackningen inte motsvarade dina förväntningar. Det låter som om ngt hänt med förpackningen. Produkten kan ha blivit dålig eller att det kan ha varit något med gasblandningen som inte stämmer så att hållbarheten påverkats. Oavsett så ska förpackningen inte se ut så.

    För att kunna hjälpa dig vidare och även informera vår kvalitetsansvarig, behöver vi lite mera info. Fint om du därför kan fylla i uppgifterna som går direkt till vår konsumentkontakt under den här länken.

    med vänliga hälsningar

    Anna