Kan man använda kycklingfärs efter bäst före datum?

Hej
Vår kycklingfärs gick ut igår den 29/7 idag är det den 30/7 kan vi tillaga och äta den idag Med vänlig hälsning, Jessica

Kommentarer

  • Hej Jessica,

    Eftersom kyckling är en så otroligt känslig produkt är det inget jag skulle rekommendera. Luktar den bra, är den troligtvis också bra. Man kan alltid steka upp lite och smaka också om man vill. Men vi kan endast garantera att produkten är bra t o m bäst föredag. Lycka till i köket!

    Med vänliga hälsningar
  • Kan man frysa in kycklingfärs kvällen efter sista förbrukningsdag?
    Elvis
  • Hej Elvis!
    Tack för din fråga. Ja, det kan man förutsatt att den doftar gott och ser fräsch ut.
    vänligten
    Anna