Hur mycket fett är det i kycklingbröstfilé utan skinn?

Hur många PROCENT per 100gram är det fett i kycklingbröstfile utan skinn?

Kommentarer

  • Hej Heidi!
    Tack för din fråga. På vår hemsida finns näringsinnehåll per 100 g under varje produkt nere till vänster. T ex på vår färska kycklingfilé. Här är länk: https://www.kronfagel.se/product/kycklingfile-925g/

    I den är det följande näringsdeklaration och jag ha fetat texten med hur mkt fett det är per 100 g.

    Hoppas det var svar på din fråga. 😀

    INNEHÅLL
    Näringsvärde Per 100 g
    Energi
    480 kJ / 120 kcal

    Fett
    2 g
    varav mättat fett 0,5 g

    Kolhydrat
    <0,5 g
    varav sockerarter <0,5 g

    Fiber
    1 g

    Protein
    23 g

    Salt
    0,2 g

    Anna