Hur jobbar ni med kycklingar och vingskador?

Ey, tror ni på fullaste allvar att vi går på att ni bryr er om djuren? Ni är som ni säger ledande inom att sälja kyckling i Sverige och det blir man inte genom att man bryr sig om djuren, det blir man genom att man är girig och vill vara den som säljer mest. Nu är det NI som har hamnat i blåsväder men jag är rätt säker på att detta förekommer inom hela branschen. Men nu är det ni som fick skiten. Jag är verkligen ingen PETA människa men nu blev ni tagna på bar gärning och oavsett om ni ser på djuren som en produkt som ska generera pengar så tycker tyvärr inte den stora massan detta. Folk går gärna runt "ovetandes" om dessa PROBLEM men när vi blir matade med infon så går vi i taket som folk. För då är det relevant att bry sig. Med allt detta sagt så förstår jag också att det är svårt att se till att alla djuren blir behandlade rätt då jag antar att antalet djur ni slaktar är ofantligt mycket, men är man störst så får man va beredd på att ta skiten. Gör om gör rätt. Ha djursafety som ENDA VIKTIGA MÅL. Annars blir det såhär.

Kommentarer

  • Hej Christopher!
    Tack för att du hör av dig och att du bryr dig. Det gör vi också. Vi ser detta som ett stort misslyckande och är verkligen ledsna över detta. Våra djurs välmående är oerhört viktigt för oss. Ingen tjänar på att de mår dåligt. Ett skadat djur är ett för mycket.

    Tillsammans med våra svenska uppfödare arbetar vi hårt varje dag för att inga djur ska uppleva stress eller komma till skada under något skede i processen.

    Tack vare dagliga löpande kontroller i alla led kan vi upptäcka när något går fel och sätta in åtgärder.

    De flesta av siffrorna kommer från våra egna kontroller men vi är tacksamma att även Livsmedelsverkets veterinärer arbetar i våra lokaler både vid ankomstkontroll och varje slakttillfälle.

    Mer info om transport och slakt hittar du här:
    https://svenskfagel.se/produktionskedjan/slakt/
    Ta gärna del av mer fakta på vår hemsida. https://www.kronfagel.se/fragor-och-svar/
    Och hur vi i branschen arbetar framåt: https://svenskfagel.se/nyheter/svensk-fagels-arbete-med-lastskador/

    med vänliga hälsningar,
    Anna