Kan jag få förslag på starkare krydda till färdiggrillad kyckling i butik?

Jag önskar förslag på starkare efterkryddning av de färdiggmarinerade kycklingar som ni levererar till hemköp- coop mfl för varjedags grillning i butik. Jag upplever att marineringen på senare år blivit avsevärt svagare - delvis uteblivit i vitköttet.
Vg föreslå efterkryddning av mest köttdelar som bröst med något pulver från tex santa maria
Mvh
Royne Magnusson

Kommentarer

  • Hej Royne!
    Tack för bra fråga. Jag hör med mina kollegor om förslag och ber att få återkomma.
    Sen är det lite konstigt att du upplever kryddningen svagare - vi har inte ändra kryddan på många många år. Så jag bad dem kika lite på det också. Kan du fått mer preferens på starkare mat...🤔
    vänligen,
    Anna
  • Hej Royne!
    Tack för din fråga. Nu har båda våra kockar svarat och de skriver.
    "att de inte skulle addera någon annan kryddblandning då det lätt kan bli väldigt salt men man kan ju ta rena kryddor som chili mm för att få lite hetta. De hade nog bara stekt på filén och glazat efter med något från Santa maria eller något liknande."

    Så lycka till med kryddningen!
    vänligen,
    Anna