Vilka kryddor finns på butiksgrillad kyckling?

Innehåller kryddningen på butiksgrillad kyckling selleri, muskot el muskotblomma? Samma fråga på de färska färdigkryddade kycklingklubborna som vi handlar på City Gross.

Kommentarer

  • Hej!
    Tack för din fråga om kryddningen på vår butiksgrillade kyckling.
    Som svar på din fråga: nej, inget av det du räknar upp.

    Innehållsförteckning på våra produkter hittar du alltid på respektive produktsida längst ner till höger.
    Butiksgrillad kyckling innehåller följande:
    Ingredienser
    Kyckling 96%, salt, paprika, socker, tomat, kryddor (spiskummin, vitlök, rosmarin, svartpeppar), lök, kryddextrakt (paprika).

    Tyvärr förstår jag inte vilka färdigkryddade klubbor du menar. Vi har färdigkryddade färska kycklingben. Se den här länken: https://www.kronfagel.se/product/kryddmarinerade-kycklingben-kylda/

    Vår kycklingben är kryddade med följande:
    Ingredienser:
    Kycklingben 89%, vatten, salt, paprika, socker, tomat, kryddor (spiskummin, vitlök, rosmarin, svartpeppar), modifierad potatisstärkelse.

    Jag hoppas det är svar på dina frågor. Tveka inte att höra av dig igen annars.
    vänligen,
    Anna