Hur tillagar jag Kryddmarinerade kycklingben

Hej!
Hur steker man kryddmarinerad kycklingben i ugn? Har aldrig gjort det tidigare vare sig gäller kyckling ben eller det som är färdig marinerad 😀 Alla gör ju olika just därför jag tänkte fråga er genom att det ju är från Kronfågel jag har köpt som jag regel bruka köpa eftersom ni är lite billigare än vad Guldfågeln är mycket utav era produkter är billigare tom. när det är på extra pris ibland
Mvh/Agneta

Kommentarer

  • Hej Agneta!
    Tack för din fråga. Roligt att du gillar våra färdigkryddade kycklingen. Du kan antingen grilla, steka i panna eller steka i ugn. Om du steker i ugn så lägger du dem på en plåt så att de ligger lite isär. Anvisningar finns på vår hemsida men här har du dem också.

    Oavsett hur du gör så är det viktigt att innertemperaturen är som det står nedan, 82 grader.

    TILLAGNING
    Ugn
    200°C varmluft (225°C vanlig ugn) i ca 25 min.

    För bästa resultat
    Kycklingen är saftig och god när innertemperaturen är +82°C.

    med vänliga hälsningar

    Anna
  • Hej igen!
    Ja fast direkt färdigkryddade  tror jag inte har testat på tidigare jag vet inte heller jag köper nog bara för att just kyckling är gott då och ja att er på Kronfågel är oftast lite billigare än något annat som hos Guldfågeln, inte för att jag vill skryta om att ni är bättre än dem. Det är väl samma kyckling som kyckling kommer från Hönan  så det spelar väl ingen roll från vilket företag men det är väl lite  konkurrens emellan så är ju på vanliga mat butiker också då. Så jag köper mycket av era produkter då som kyckling fast kyckling ben har jag inte smak tidigare bara kyckling lår filé eller kyckling klubba som är som kyckling ben fast större kan jag gissa så i vilket fall som helst är kyckling för mig gott😋 det sägs att det börjar bli brist på ägg kanske även kyckling också då vad vet jag men just ägg har jag sett och läst lite av allt eftersom kycklingarna är sjuka eller vad det var, men jag vet det är ju känsligt kött också då all fågel djur som just kyckling och kalkon bäst att steka väl. Nä kyckling med ben i har jag tänkt på att jag ska ha i ugn då även fast just kycklingvingar ja de är svårare många små ben lätt till att inte bli genom stekt när man steker så när jag tog fel en gång tog kycklingvingar så hade jag in dem i ugn och stekte så det blev bra och gott. Nä kyckling vingar köper jag nog inte fler gånger tror jag fast jag tycker gå lika bra i ugn så kan jag väl fortsätta med det förutom när jag köper kyckling lår filé såna finns inga ben i som tur är så. Steka i panna det stod inget om på baksida eller framsidan av förpackningen bara att man kan grilla eller ha i ugn men ja jag tänkte göra upp kyckling idag så tur jag fick svar av er nu då😊 Som sagt kyckling är gott med ris och currysås till fast det går bra med stekt potatis men helst ska det vara ris till om man ha det hemma vill att säga alltid då eller har glömt och köpt. Jo jag tror jag har köpt majsskyckling engång kanske jo jag tror från er om jag inte missminner mig då
    Mvh/Agneta
  • Hej Agneta!
    Det är lite olika raser på vår kyckling och Guldfågelns kyckling -så det är viss skillnad. Kronfågel har inte majskyckling utan du har då köpt Guldfågelns kyckling.

    Oavsett, hoppas din kyckling som du köpt smakar bra.
    med vänliga hälsningar
    Anna