Kontroll miljögifter Bosarpskyckling

Hej,
Läste att era Bosarpskycklingar får fiskmjöl som startfoder och jag undrar hur noga det kontrolleras att varken detta foder eller kycklingarna innehåller miljögifter?
Hälsningar Caroline
Caroline Bergsten

Kommentarer

  • Hej Caroline!
    Tack för mail. Enligt uppgift så är fiskmjölet är ekologiskt godkänt och kommer från FFSkagen i Danmark. Det är hållbart fiske och MSC-märkt. Dock vet inte heller Lantmännen från vilket hav det kommer. Du är varmt välkommen att höra av dig direkt till Bosarpgården om du vill det.
    vänligen,
    Anna