Kan man frysa färdigstekt tärnad kyckling

Hej!
Jag undrar om man kan frysa in eran BBQ stekt och tärnad kyckling? Eller passar den bäst färsk direkt från affären?
vänligen

Kommentarer

  • Hej Anita!
    Tack för din fråga. Den passar bäst färsk från affären då förpackningen inte är avsedd att användas i frys. :-)

    Om du ändå behöver frysa den så går det men då behöver du packa om i en lufttät förpackning. Annars kan produkten lätt ta smak från frys och även få iskristaller samt frysbränna.

    Jag hoppas det var svar på din fråga.
    Med vänliga hälsningar
    Anna