Kan man frysa färdiglagad kyckling?

Hej! Vi brukar köpa er färdiglagade Caesar stekt & skivad kyckling och steka på/värma upp den innan vi äter. Nu har vi ganska mycket mat över och skulle vilja frysa in den kyckling som vi har stekt på. Går det att frysa in och äta vid ett senare tillfälle?

Kommentarer

  • Hej Emma!
    Tack för din fråga. Det går fint att frysa tillagad kyckling. Var noga med att ta ur så mycket luft som möjligt ur förpackningen du fryser in i så att kycklingen inte tar smak från frysen eller blir frysbränd. Våra förpackningar är inte avsedda att frysa in produkter i så packa färdiglagad kyckling i en tätslutande påse utan luft när du ska frysa in den.
    vänligen,
    Anna